Easter Bunny is back!

Det var ett tag sedan jag skrev nu. Har varit fullt upp med jobb och sen påsk på det.
Jobbet går bara fint och den senaste veckan har vi varit i Miranda som ligger i närheten av Cronulla, söder om Sydney. Har gått riktigt bra och jag har gjort mitt första riktiga säljbesök och presentation. Gick bra och det känns som att det kan bli min första order.
Nu har vi alltså 5 dagar ledigt eftersom Anzac day infaller på annandag påsk så får vi en dags extra ledigt. Går ju inte att man tappar en ledig dag.
På torsdagskvällen träffade vi ett svensk-aussie par på Wharf bar i Manly. En riktigt trevlig kväll och perfekt start på ledigheten.
Sen på långfredagen åkte vi till Olympiska parken och Royal Easter Show. En gigantiskt påskmarknad med allt från karuseller till marknadsstånd och mästerskap i vedklyvning. Det var perfekt väder så därmed var det också fullsmockat med folk. Vi var helt slut när vi kom hem. Var där med familjen Nordesjö som sen också firade påskaftonen här hemma hos oss, med ägg, sill, lax, easter bunny och lammstek. Dock som pappa påpekade på skype så missade vi snapsen. Men det får bli två till midsommar istället.
Nu har vi alltså ett par dagars ledighet till innan det är ett par dagars jobb innan det blir helg igen. I morgon är det Anzac day och då blir det nog till att spela lite 2 up. Mer om det nästa gång.
På väg hem från Easter show med ett gäng showbags!
Sophie fixade lite påskägg
Och Micke fixade chokladbollar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0