Lagom söndag!

Lagom är ett typiskt svenskt ord som vad jag vet inte finns på engelska. Men denna söndag har varit en väldigt lagom söndag.
Tog först en tur ut till Middle Head som ligger här i Mosman, ca 10 min bilfärd från oss. Där finns lite vandringsleder och ett par fina utsiktsplatser. Platsen har används till försvaret av Sydney Harbour tidigare då man har en perfekt utsikt mot hamninloppet. Finns lite ruiner kvar från både äldre och lite nyare försvarsfort. Alltså en lagom söndagsutflykt.
Blev sen en runda till ett köpscentrum i Chatswood. Finns tydligen två olika köpcentrum där men vi kollade bara in Westfield idag. Skulle köpa lite byxor till mig som jag kan ha på jobb. Tog ju inte med några från Sverige då dom flesta var några storlekar för stora efter senaste årets hårdträning och viktminskning. Blev också en runda inom Coles som är ungefär samma sak som Ica i Sverige.
Så nu blir det lite snacks i soffan innan det är dags för sängen och sen en vecka som jag med spänning ser fram emot. Dags för säljarsnacket igen, men denna gång på engelska.
Lite bilder från Middle Head.
Inloppet till Sydney Harbour
Utsikt mot Manly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0