Vinet flödar i Oz

Har förstått att vin är en stor exportvara i Australien och att dom har många bra viner. Hoppas verkligen att vi får uppleva lite vinprovningsrundor. Lär bli ett stående inslag om och när vi får besök. Dessutom var det ju ett vin från Australien som vi hade till maten på mitt och S bröllop.
Därför var det med glädje som jag läste detta inlägg hos en bloggare på hd. Ska spara det och testa dem för att se om vi kan hålla med. Dessutom har vi ju ett helt vinskåp här i lägenheten som måste fyllas och tömmas ;-)
Bilden på båten nedan tog jag i morse. Det är HMAS Adelaide som i morse bogserades ut från Sydney Harbour. Den ska tydligen sänkas utanför en strand längre norrut. Läs mer här! Såg det på morgonnyheterna på tv och när jag sen tittade ut från vårt sovrumsfönster fick jag syn på båten.
Vinstället som ska fyllas!!
HMAS Adelaide

Kommentarer
Postat av: Boel

ja just det, glomde ju namna pizzasalladen! Far lagga till det i inlagget. Pizzasallad ar ju hur gott som helst. Nu har ni ju varit i Sydney nagra veckor, trivs ni bra?

2011-04-11 @ 07:19:02
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Boel

Roligt att du har hittat jobb, grattis!



Ja traffa nytt folk i Sydney blir nog inga problem, dem ar ju valdigt oppna o trvliga har (som du sakert redan har markt! :))



Lycka till pa forsta dan imon da!

2011-04-11 @ 07:46:12
URL: http://mittlivioz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0