Dags för ny karriär

Så har jag då lämnat mitt första jobb i Australien. Sa upp mig idag och kommer på måndag att påbörja en ny karriär, nu som travel consultant på Flighcentre här i Mosman. Något som jag verkligen ser fram emot och som säkerligen både vi, släkt och vänner kommer att kunna dra nytta av. 4th of July!  American independence day! Blir nog bra.
Kommer som sagt att jobba på kontoret här i Mosman, vilket gör att jag kommer att kunna gå till jobb. Dessutom passerar jag Fitness First på vägen.. Så nu finns det inga ursäkter längre. Dags att göra sig av med kilona som har kommit tillbaka sen vi flyttade hit samt att utnyttja kortet som vi betalar för. Har verkligen dåligt samvete för att inte har kunnat behålla den flitighet jag hade i träningen innan vi flyttade. Men med hjälp av Steve, som också vill komma igång igen, så ska jag tillbaka dit och ta ytterligare steg framåt i träningen.
Juni har passerat supersnabbt. En månad som har innehållit en resa till Moolooloba där Sophie pluggade, midsommarfirande, besök på Taronga Zoo och så mycket mer. Midsommar firade vi i två omgångar. Först här hos oss med vänner på lördagen. Det var svenskar, pomz ( engelsmän), amerikaner och en Aussie. Vi hade lekar, dans runt en provisorisk midsommarstång och givetvis köttbullar, sill, ägg, snaps m.m. Fick även tag i ett kubbspel så det blev en omgång kubb också. Sen på söndagen var vi i French Forest på Svenska klubbens midsommarfirande. Snacka om att jag blev förvånad över hur mycket folk där var, kryllade av Svenskar i landskapsdräkter och midsommarkransar på huvudet. Dessutom var vädret bästa möjliga med blå himmel och över 20 grader, inte direkt så typiskt svenskt midsommarväder :-)
Har varit ute på North Head och tittat efter valar och fick se en på håll. Kryllar tydligen av valar utanför Sydney. Dom är på väg norrut mot varmare vatten. På lördag ska jag och Finn ut med en speedboat och få se dem på närmare håll. Något jag verkligen ser fram emot.
Det var allt för denna gången. Ska försöka bli lite flitigare i mitt skrivande igen!
Midsommarfirande på Svenska klubben!

Kommentarer
Postat av: Boel

Ar det dig man ska boka billiga Sverige-flyg med nu da? ;P

2011-08-02 @ 08:32:31
URL: http://mittlivioz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0