Blötaste dagen på 27 år

Som sagt, det kan regna i Sydney också! Tydligen hade vi den blötaste mars dagen på 27 år i helgen. Även denna måndag började med störtregn men nu börjar det lugna sig. Ska bli sol och strandväder igen senare i veckan. Härligt!
Efter att ha lämnat tillbaka hyrbilen idag så ringde jag en kille som jag fick tips om av tjejerna på Europcar. Så i eftermiddag ska jag ta mig ut till Watson Bay och träffa honom. Han har lite jobb till mig och sen kunde han eventuellt hitta ett säljjobb till mig. Verkar lite för bra för att vara sant, men ska åka ut och höra vad han har att säga. Jobbet som jag var på intervju för i fredags kan jag få, men då MÅSTE vi köpa bil NU och det känns som lite väl mycket pengar att bara stressa iväg och köpa första bästa bil. Så ska se vad mötet i eftermiddag ger innan kan bestämmer mig.
Gick ju tyvärr inte så bra för Rögle i lördags, men desstu bättre så vann ju HIF supercupen genom att slå tillbaka MFF. Så lite tröst fick man.
Hoppas nu att våren når er därhemma snart. Ljust har väl kommit och ni har ju en härlig sommar att se fram emot. Sen när mörkret kommer igen så tar ni och kommer ner till oss i Sydney och får uppleva en höst eller vinter med värme :-) I kväll flyttar vi in i lägenheten på riktigt. Så nu är det bara att dyka upp :-)
Kan dröja ett par dagar innan jag får tillgång till internet nu, får hoppas att dom kommer och kopplar in som dom lovat. Men dom kommer tidigast onsdag. Så i värsta fall blir det ingen uppdatering på ett tag. Men jag lovar att återkomma ASAP!
Ida och Lovisa tittar på Pettson och Findus.

Kommentarer
Postat av: acke

Hej!! Såg att du ringt igår på Skype men när jag tänkte ringa tillbaka var du inte där. Ja, det var inte så roligt i Södertälje men men, nästa år!!

Bilderna och filmerna är jätteroliga att se. Mer sånt!! Ni verkar ju ha det bra... kul om du kan få ett säljjobb därnere, det vet vi ju att du är bra på :)

Här hemma rullar det på och jag har börjat använda sneakers!! woho! Finland imorrn igen...

ha det så bra!

kram kram

2011-03-21 @ 09:52:03
Postat av: Monica Wiktorsson

Hej på Er!

Nu är vi hemma efter en skön vecka i Dubai. Ja, vi bodde utanför men vi tog oss in tillstorstaden också. En mycket annorlunda stad, kan man säga. Om USA vill vara störst bäst och vackrast så är Dubai en storebror till dem. Allting ska vara störst i världen. Kul att ha upplevt det men staden växer för varje dag. Det byggs överallt och om några år är staden säkert dubbelt så stor. Annars har vädret varit toppen.

Det har hänt mycket hos Er också. Roligt att Ni kom på plats så fort och att Ni mår bra. Jag håller tummarna för Er båda och vi ska nu börja titta på vår resa ner till er under hösten.

Krmar Mamma/svärmor och Kjell

2011-03-21 @ 12:43:31
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Ängelholmarna



Hej på er !!

Nu har vi i lugn och ro tittat på bilder och filmer

och det ser jätte bra ut.

Ja, det fattas bara det att du skulle bli säljare där nere med tjänstebil och allt....men varför inte.



Lite bättre väder idag, lite sol och tvåsiffrigt på

termometern....äntligen.



Ha det fortsatt bra där nere så hörs vi på Skype

när ni har kontakt igen.



Gamle Fjellsén



2011-03-21 @ 17:02:33
Postat av: Mikael Fjellsén

Mamma: Skönt att ni hade det bra i Dubai och att ni fick lite värme! Ser fram emot att få datum på vårt första besök här i Sydney. För ni lär vara först på plats :-)



Pappa: Ja, hade inte varit fel med bil och allt, men det lär nog dröja. Men man vet ju aldrig......

2011-03-24 @ 04:56:04
URL: http://fjellsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0