Lugnet före stormen

Ja, i dag blir det relativt lugnt innan det blir fredag och därmed en dag med fullklottrat schema.Återkommer med schemat senare i detta inlägget.
I går när Sophie kom hem efter jobb så blev det lite Tacos innan vi tog tåget in till city för att kolla bio. Faktiskt kom det lite regn, men det är ok för det är ju varmt ändå. Och då passar ju en bio ännu bättre. Inget lösgodis men väl lite popcorn. Vi valde att kolla på en film som heter " No strings Attached". Den har tydligen inte haft premiär i Sverige än, men jag kan varmt rekommendera den. Det blev många skratt. En lättsam och rolig film.
I dag är det St Patricks day, något som firas ganska mycket här i Australien, så i kväll blir det nog ett par öl på nån pub för att ladda upp för morgondagen.
Så tillbaka till morgondagens schema. Så här ser det ut.
05,00 Följa Rögle- Växjö på nätet
7,30 Tåget till Artarmon/ Europcar
08,00 Hämta hyrbil
09,00 Skriva kontrakt på lägenheten
10,00 Möta upp lastbilen/ Containern med våra saker
10,00 Leverans av kyl,frys och tvättmaskin
10,00- 14,00 Packa upp våra saker och köra Sophie till kontoret
15,00 Intervju i Belrose ca 25 min från vår lägenhet
17,00 - Packa upp och fixa
Så nog behöver vi en stänkare i kväll ;-)
Fick i dag också en inbjudan till välkomst drinkar med Sophies kolleger på tisdag. Ska bli kul!
Ni som har FB och vill följa bloggen kan gå in på bloggens FB sida och trycka like, så kommer ni att få uppdateringar om nya inlägg. Har lagt dem på min egen wall fram tills nu, men det känns lite som att tvinga på bloggen på folk, så hädanefter lägger jag bara notiser om inlägg på bloggens egen sida.
Klicka in här eller gå till bloggens startsida och tryck på like knappen i FB rutan.
Denna bloggen är som jag skrivit tidigare till för att familj och vänner ska kunna följa vårt liv här i Oz, men givetvis är alla välkomna hit och skulle någon annan hitta hit så är ni alltid välkomna att kommentera eller mail [email protected] om ni har frågor eller behöver råd och tips om Sydney eller om att bo och leva i Sydney. Vi hjälper med glädje till!
Nu ska jag iväg och möta upp Sophie för lite lunch, sen blir det in till stan för att hämta ut mitt bankkort som dom inte hittade när vi hämtade Sophies.
Nästa inlägg hoppas jag få inleda med ett stort YES efter 3 poäng hemma i Lindab Arena. Kämpa Rögle!
Trodde aldrig att detta lag skulle ta sig till kvalserien, nu hoppas jag dom överbevisar alla igen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken rolig dag ni har framför er! Det är som julafton att packa upp alla saker :) Säg till om ni behöver hjälp. Våra gäster åker hem på lördag så sen har vi massor med tid!



Ni får kanske passa på att åka och storhandla också när ni har bilen? Eller har ni den hela helgen? Warringah mall ligger rel nära, där finns allt!

2011-03-17 @ 02:09:51
Postat av: Mikael Fjellsén

Det kan jag tänka mig! Ser fram emot att få koll på sina grejer igen. Ja, vi har bilen hela helgen, eller fram till söndag förmiddag. Så det blir nog att storhandla! Ni är absolut välkomna att komma förbi i helgen, fast det lär vara lite flyttröra. Men bara slå en signal och kolla om vi är där.

2011-03-17 @ 04:10:50
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Matte

Vi kommer sakna din ljuva stämma på ståplats ikväll... Tur, för din del, att swehockey finns!! :)

2011-03-17 @ 11:18:27
Postat av: Mikael Fjellsén

Och jag kommer att sakna den där goa värmen och närheten på ståplats. Swehockey och hd är just nu räddningen. Hälsa alla och kör några goa klassiker för mig :-) Vi är grönt vi är vitt vi är RBK!

2011-03-17 @ 11:35:13
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Superkul att läsa om er här på bloggen tror inte att jag hade varit lika duktig men förstår att ni vill läsa om vad som händer här med.

Iadg så var här en kille och mätte våra fönster, skall ju byta alla så det lär väl kosta en del.

Det är Stephan som rekommenderat honom och jag har faktsikt träffat honom tidigare när vi har varit hos Stephan.

Sedan så har våra utemöbler kommit, de blev jättefina.

Lgh ser kanon ut på bilderna så ni kommer säkert stortrivas.

Ni får berätta när ni kommit igån med internet så att man kan prata på Skype.

Hälsa Fisan kram Mimmi

2011-03-17 @ 21:08:08
Postat av: Sophie Fjellsén

låter bra med nya fönster synd bara att inte australiensarna också kan lära sig att ha mer än ettglas fönster...



eftersom jag har hört att det är snö hemma så kan jag tänka mig att ni bara väntar på att första vårtecknet ska komma fram så ni får användning av dem. e rätt avis för de var skitsnygga!



har sagt till mamma om vår blogg men vet inte om hon har sett den ännu? kan du vaa snäll o kolla?



kram



2011-03-18 @ 23:01:07
URL: http://fjellsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0