Otroligt, underbart, makaslöst!

Vilken kväll, natt och morgon, nästan för bra för att vara sant.
Först och främst var jag på en mycket trevlig jobb intervju i går på förmiddagen. Det var på Star Media Platinum. Ville inte berätta för mycket utan vänta berätta till jag visste mer. Allt gick mycket bra och det lät lovande. Jobbet är att sälja reklam för olika biografer. Filmsnuttar innan filmerna på 15 sek.
Sen på kvällen var det dags för konsert på operahuset. Först tog jag och Sophie ett glas skumpa och åt en liten bit mat ( mycket liten, se bilderna)
Konserten var bra och det var häftigt att för första gången vara inne i Operahuset. Lite patriotisk blev man ju när man tänker på var kaklet på utsidan kommer ifrån. Så redan där hade allt det otroliga börjat.
Inte utan att man sen hade lite svårt att sova innan man strax innan 4 steg upp för att via nätet kolla Mora-Rögle. Funkade helt klockrent och dessutom slutade det efter viss spänning med en underbar vinst. 3 matcher kvar i kvalserien och Växjö och Rögle på elitserieplats. Smaka på den. Inget jag hade trott på om man hade sagt det för några veckor sedan. Men Rögle är Rögle. Nu hoppas jag på underbar stämning och att man hakar av SSK i Lindab på söndag. Gör mig nu stolt AIA.
Sen för ca 30 minuter sedan hände det otroliga. Rekryteringsfirman ringde och sa att jag fick jobbet på Star Media. Jag är superglad och det känns verkigen skönt att nu ha ett datum för när jag börjar jobba igen. Den 12 april är det dags! I måndags var första dagen som jag började tvivla lite och hade en liten gnutta hemlängtan. Men sen i tisdags vände allt och det ringde på luren stup i kvarten om intervjuer. Så jag har faktiskt ett par till, men jag tror att jag avbokar dem och bara njuter nu sista tiden som arbetssökande :-)
I love Sydney. På 3 veckor, för i går var det 3 veckor sedan vi kom hit, så har vi fixat boende, telefon, bank, innebandylag och nu jobb till mig. Hoppas nu att få surfa vidare på denna positiva känsla.
Nu är det bara köpa bil som finns kvar på listan ATT GÖRA!
I kväll blir det att fira med ett par öl när jag ska träffa grabbarna i SMISK för första gången.
Nu lite bilder! Tack alla som läser och kommenterar! Det är superkul att få dela med sig av vårt underbara äventyr här i Sydney.
Taget från Sophies kontor igår, där på Jones Bay Wharf ligger mitt nya kontor.
Skumpa i The Rocks
Inte mycket, men mycket gott. Fick smaka ett par mycket goda viner och till höger är det känguru
Inne i operahuset innan konserten!
Sophie i pausen. Harbour Bridge i bakgrunden
The one and only Sydney Ophera House!!

Kommentarer
Postat av: Viken-Ligan

Hej på Er!

Vad glad jag blev när Du ringde först i lördags sedan i morse. Nu ska vi snart ha Skype också, så blir det lättare. Vi är så glada över att allt går så bra för Er. Hoppas denna "räkmacka" aldrig tar slut. Är det bara tre veckor sedan Ni åkte? Det känns som om det är så länge sedan. När vi tittar på bilderna känner vi samma känslor som Ni. Vi tyckte också mycket om Sydney. Ha det bra, vi hörs snart.

Kram från Viken-borna

2011-03-31 @ 09:30:24
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Ängelholmarna

Grattis så mycket till nytt jobb och alla andra framgångar där !!! Jättebra och kul och å dä å så´nt.

Kramar till er båda från

Agneta L.

2011-03-31 @ 10:07:14
Postat av: Daniel

Grattis till jobbet Micke det var ju ett par månader sen du jobba kan tänka mig att du har längtat lite kan inte bara ha semester.

Låter som ni har det jätte bra där nere inte som vi har det här idag regn och kallt inget kul.

Njut av livet nu det förtjänar ni.



Många kramar från oss

2011-03-31 @ 10:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0