Snart helg!

Så var det fredag igen. Varit här i över 2 veckor nu och det är väl dags att sluta räkna och bara inse att det är här vi bor nu. :-)
Åkte in och mötte upp Sophie i North Sydney igår när hon slutade jobba för att åka in till City och kvälls shoppa lite. Dom har något som kallas " Thursday night shopping" varje vecka. Rätt häftigt att ha så nära till så bra shopping. Även om det inte är helt billigt.
I kväll är det innebandy match men det blir nog inte spel för mig trots allt. Registreringen är inte klar och dom hade redan fullt lag så det var inget som behövdes stressas med. Får bara hoppas jag hinner få 5 matcher innan slutspelet så att jag får vara med där. Men jag ska nog med och titta i kväll. Kan ju vara kul att få se hur spelet är.
Annars inte mycket nytt just nu. Snart helg och vi får hoppas att det fina vädret håller i sig så att Sophie också hinner få lite sol. Det är val här i NSW på lördag. Här är det inte bara en rättighet att rösta, utan en skyldighet. Man kan vad jag har hört tydligen få böter om man inte röstar. Ska kolla upp om det stämmer.
Snart är det bara 8 timmars tidsskillnad mellan Sverige och Sydney. Till helgen ställer ju ni fram klockan till sommartid där hemma och sen nästa helg ställer vi tillbaka tiden till vintertid. Så under en vecka är det 9 timmar och sen 8.
Bilderna är tagna från vår balkong. Håll till godo!
Gott natt på er där hemma och god morgon till er här i Sydney!
Utsikt från balkongen
Mer utsikt
Parriwi Road som går ner till Spit Bridge
Nort Head, dvs norra delen av öppningen in till Sydney Harbour.

Kommentarer
Postat av: Mamma Monica

Hejsan!

Det är skönt att se att Ni har det bra. Vilka fina vyer från er balkong. Jag kan inte fatta att Ni är så långt borta och att Ni ska stanna där. Nu har jag sett ut en dator som vi ska fixa inom det närmaste, sedan kan jag prata med Er. Den vi har nu pajade så vi hann aldrig få igång Skype och sedan åkte vi på semester men snart får jag höra era röster igen. Sköt om Er.

Kram Mamma

2011-03-25 @ 11:18:09
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej!!



Ser inte ur som om det går någon nöd på er inte :) Håller tummarna för att du får sälj jobbet Micke så att du kan börja bidraga till kassan =)

KRAM

2011-03-25 @ 16:07:39
URL: http://hagert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0