Söndag på Beachen i mars månad

Efter att Sophie hade jobbat några timmar i går så åkte vi ut till Mosman för att bekanta oss med vårt nya grannskap. Känns som att det absolut ska gå att trivas bra. Blev en runda till Balmoral beach också som ni kan se på bilderna. Balmoral Beach ligger inte långt från vår nya bostad, även om vi har en annan strand som ligger ännu närmare. Den heter Chinamans Beach och är mycket mindre och lugnare.  Men där har vi inte varit och rekat än.
Sophie tog sig ett dopp. Riktigt skönt tydligen. Mina badbyxor ligger lagrade med våra möbler vilket jag inte kom på förrän det var för sent. Men jag får trösta mig med att jag nog hinner ta ett dopp en annan dag ;-) Nära 30 grader och solsken i mars. Inget man är direkt van vid som svensk.
Idag måndag hoppas vi kunna skriva på hyreskontrakten och vi ska in till vår bank för att hämta våra bankomatkort. Eventuellt blir det en runda inom Department of Immigration också för att få visumstämplar i våra pass.
Just nu är det söndag i Sverige, men för oss är det måndag morgon så det är idag som Rögle spelar sin premiär i kvalserien. Har för dålig uppkoppling i denna lägenheten för att kunna se matchen, men får följa den via Swehockey. Kämpa nu Rögle.
Tyvärr pappa, vi har inga dunjackor med oss ;-)!!

Kommentarer
Postat av: Rögleståplats.



Och här är det sen kväll men hemsidan måste ju bli klar (kolla gärna).

Fina bilder, det ser riktigt lyxigt ut...inte bara nästan lyxigt.

Det här blir nog bättre än ni kunde drömma om, vi är jätte glada för er skull och hoppas att det fortsätter som det har böjat.



Gamle Fjellsén

2011-03-13 @ 23:21:40
Postat av: Boel

Hej!



Vad kul att ni har foljt min blogg! :)



Vad roligt att ni fatt lgh i Mosman, riktigt fint omrade och Balmoral ar ju sa vackert. Och vilket helgvader vi hade!



Om ni behover hjalp eller tips sa tveka inte o hora av er, jag hjalper garna till! Finns forresten en svensk affar i Mosman, Nordic Fusion heter den, ett tips bara. :)



/Boel

2011-03-13 @ 23:28:04
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Boel

Vad ska ni jobba med har forresten, eller haller ni pa o soka jobb?

2011-03-13 @ 23:28:37
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Mikael Fjellsén

Hej Boel,



Roligt att du tittar in här :-)



Ja, riktigt härlig helg blev det. Lite skillnad från minusgraderna i Svedala.



Vi är här på ett 457 visum för min fru som jobbar som ekonomiansvarig för ett IT företag som heter QlikTech. Jag själv ska börja söka jobb ASAP. Så alla tips tas emot med öppna armar ;-)



/Mikael

2011-03-13 @ 23:51:23
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Boel

Vad soker du for sorts jobb? Vet inte om jag kan vara till mycket hjalp pa den frotnen men kan ju forsoka :)

2011-03-14 @ 00:03:30
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Cilla

Micke du kan ju även kolla in Punishers liveblogg...

2011-03-14 @ 06:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0