Val, innebandy och formel 1

Började morgonen idag med lite skype med " Grand Hotel Höganäs" där Agneta, Rickard, Ida, Andre, Maggan och Nisse fanns på plats. Fick även se lite av Snövit. Inte utan att man saknar henne.
I fredags spelade innebandylaget match mot Glebe som är den största rivalen här i NSW New South Wales). Spelade inte själv men det var en spännande match att se och efter som att vi vann var det extra kul. Vi ledde med 2-0 men släppte upp dom till 2-2 innan avgörande 3-2 målet kom. Var en välspelad och spännande match, men måste säga att det tilläts en hel del mer slag mot klubborna än hemma i Svedala. Extra kul att vi vann då det har införts ett speciellt pris som vi ( NB Stingrays) och Glebe ska spela om en gång om året. Detta var första gången. Vi möter dem igen nästa helg, men då är det "bara poäng" som står på spel. Efter matchen blev det ett par kalla med laget innan det bar hemåt.
Däremot fick jag göra min innebandy debut i gårdagens mixmatch. Mix serien är en serie där man måste ha med minst en tjej i varje match. Vi vann med 10-3 och jag fick göra ett mål och ett par assist. En ganska lugn och lagom premiär. Blir nog hårdare på tisdag då det blir första riktiga träningen och om jag får spela på lördag mot Glebe.
I går hade dom val här i NSW och som jag skrivit tidigare så måste man rösta för annars får man böter. Något som jag nu har fått bekräftat från ett par olika håll. Det blev skifte från röd till blå ledning (Labor till Liberals). Något som nog är väldigt populärt här i Mosman.
Efter innebandymatchen var jag och Sophie inne på Paddington Markets. Var en ganska blåsig och lite kylig dag igår, så vi blev inte så långvariga. Tog sen en väldigt god Thai middag inne i Mosman.
Det är Formel 1 premiär i Melbourne idag. Denna gången är jag inte på plats, men nästa år hoppas jag att pappa och Agneta är på besök vid denna tiden och då lär vi vara på plats i Melbourne. I dag blir det att se det på TV.
Hoppas på lite mer skype ikväll. Nu är det ju " bara" 9 timmar i tidsskillnad.
Sophie skypear med " Grand Höganäs"

Kommentarer
Postat av: Maxe

Ni verkar ha det skönt, hur har det gott me jobb? Lr ja har missat någon. Har tyvärr missat att läsa din blogg nu i slutet av veckan pga familjenskäl men ja lovar att bättra mig. Ha det nu bra så hörs vi snart. Hälsa gumman din.

2011-03-27 @ 07:22:32
Postat av: Mikael Fjellsén

Tjena. Jodå, det går ingen nöd på oss. När det gäller jobb så letar jag och har faktiskt också fått två som jag dock har ratat dels på grund att det har varit för långt att ta sig och dels för att jag har lite säljjobb på gång. Ingen stress :-)

Hoppas det inte är negativa familjeskäl bara. Sophie hälsar.

Hälsa familjen!

2011-03-27 @ 10:05:57
URL: http://fjellsen.blogg.se/
Postat av: Spurs

Fjelle: säg som det är, du vill inte jobba!!! ;)

2011-03-27 @ 12:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0