Vardagen börjar sätta sig

Tillbaka efter en mysig kvälls picknik på stranden. Har nyss skypat med pappa. Funkade perfekt.
Ja, nu har vi fixat så gott som allt runt bostad och det vardagliga som måste fixas.Själva bostaden, hemtelefon, Internet, hemförsäkring, tv m.m. Väntar nu bara på T-box som är en box för att kolla internet genom TV:n och för att kunna beställa hem filmer m.m.
Nästa på listan blir nog att skaffa bil. Men förhoppningsvis löser det sig lite av sig själv. I går var jag på en jobb intervju på en bilfirma här i närheten. Dom behöver en ny säljare och jag hoppas på att dom ringer i början av nästa vecka för att jag har fått jobbet. Blev intervjuad av en Irländare och en Skotte som var supertrevliga. Trivdes verkligen där på en gång.  Har också blivit erbjuden att jobba som allt i allo hos en kille i östra Sydney. Han har också en gård som han behöver hjälp på ibland. Då åker man dit och stannar där ett par dagar. Har blivit erbjuden att börja på måndag. Får se lite hur jag ska göra. Samtidigt som jag tror det hade varit kul så hoppas jag mer på säljarjobbet då jag trots allt är ganska trygg i säljarrollen. Får se efter helgen vad som händer.
Ska förresten troligtvis spela min första match med innebandylaget på fredag. Toppmatch mot värsta rivalen. Hoppas få göra något byte och få känna på det. Lovar att skriva om det efter matchen.
Nästa vecka ska vi på konsert på operahuset. Det är symfoniorkestern som ska spela. Fick biljetter av familjen Nordesjö som gav oss dem som " välkomna till Sydneypresent". Vi blev jätteglada och ser verkligen fram emot det. Vi har båda varit vid operahuset ett par gånger men aldrig varit inne. Och att dessutom få gå på konsert. Kul!
I går kväll var vi ute och tog ett par öl men Sophies kolleger. Trevligt att få prata med dem lite mer avspänt utanför kontoret. Trevliga grabbar.
Nu ska jag sova några timmar för att sen försöka se Rögle-Mora över nätet. Ska funka nu när vi har internet via kabel. Håller tummarna. Ser fram emot att få höra AIA igen.
Kör hårt Rögle. Dags med 3 poäng nu.
Bild på huset där Sophies kontor ligger, tagen från vår lägenhet. Ligger ca 5 km från oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0