Isbana i Sydney!

Så har då ytterligare em halv vecka passerat och det är snart helg igen. Hade en riktigt skön slappe söndag i söndags. Först lite picnic med familjen Nordesjö, vid Clontarf beach som vi ser från vår balkong. Ligger på andra sidan Spit Bridge. Var en alldeles underbar höstdag med sol och säkert runt 20 grader. Efter det blev det lite shlagerkväll med Viktor och Renee som kom över. Gick något bättre för Sverige än någon av oss trodde.
På jobb bearbetar jag just nu ett shoppingcenter som ligger i Macqaurie, och snacka om att jag blev förvånad när jag fick syn på en isbana vid foodcourten. Kan nog bli en runda dit någon gång när man får lite Sverige abstinens.
Nästa vecka bär det av till Wagga Wagga för min del. Åker på söndag och kommer hem på fredagen. Vi ska ner och försöka jaga in lite nya kunder till biografen där nere. Lär bli kalla kvällar och nätter. Har varit frost där ett par nätter redan. Ska bli skoj att se ett nytt ställe, men ser inte fram emot kylan. Nu när det äntligen har blivit lite varmare igen i Sydney.
Har också hunnit ha bilen på en första service. Ingick en gratis service efter 100 mil för en koll. Kanske inte så nödvändigt, men det som var bra var att dom hade tvättat och städat bilen. Inte direkt något dom gör när man lämnar in bilen på service i Sverige.
I morgon blir det lite drinkar och mingel med SYP ( Sydney Young Proffesionals) på Republic Bar i CBD. Har inte mycket koll på vad det är, men det blir nog bra.
Sen på fredag ska jag ut och fira med mixlaget ( innebandyn). Vann ju finalen mot Vipers och även om jag inte var med i slutspelet så får man ju vara med och fira och hylla dom andra.......
Grillar vid Contarf beach. Ida såg till så att jag gjorde rätt........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0